Afficher ce site en français | View this website in English

Veelgestelde vragen

Wat is het adres van Vorst Nationaal?

Adres van de zaal: Victor Rousseaulaan 208, 1190 Vorst (GPS-coördinaten 50.81019, 4.32529)
Adres van de kantoren: Globelaan 36, 1190 Vorst

Wat is het verschil tussen Vorst Club en Vorst Nationaal?

Vorst Nationaal heeft een capaciteit van 8.000 personen. Bij sommige evenementen wordt de zaal verkleind naar Vorst Club, voor een nog intiemere sfeer. Dan is er plaats voor ongeveer 3.800 – 4.500 toeschouwers. Dezelfde zaal dus, maar in een andere opstelling. Vorst Box is een nog kleinere opstelling.

Wat is het verschil tussen ongenummerde en genummerde plaatsen?

Afhankelijk van het evenement zijn er verschillende tickets beschikbaar. Bij sommige evenementen zijn er alleen ongenummerde plaatsen. Dat betekent dat er geen vaste plaats voor je gereserveerd wordt, je kan dus kiezen tussen het middenplein of de zitplaatsen in de tribune. Het principe ‘first come, first served’ geldt hier. Snel wezen is dus de boodschap. Bij andere evenementen zijn er dan weer verschillende categorieën. In dat geval is je plaats wel gereserveerd. Om te weten welke plaats je kan reserveren, kan je het zaalplan raadplegen. Klik hier voor het zaalplan van Vorst Nationaal

Kan ik mijn tickets kopen in Vorst Nationaal?

De ticketverkoop van al onze evenementen verloopt sinds het seizoen 2017-2018 via Tele Ticket Service. Bestellen kan telefonisch op het nummer 070 345 345 (max. € 0,30/min.), vanuit Nederland: 0900 45 000 45 (€ 0,45/min.) of online via www.teleticketservice.com.

Is een evenement niet uitverkocht, dan kan je ook voor aanvang een ticket kopen in Vorst Nationaal. Links naast de toegang is er een loket waar je tickets kan kopen tegen de prijs die op de website vermeld staat. Dit loket opent ongeveer 1,5 uur voor het begin van het evenement. Koop geen tickets op straat, want er is een grote kans dat deze vervalst zijn en dat je de toegang wordt geweigerd.

Wat doe ik met mijn ticket als het evenement wordt uitgesteld of geannuleerd?

Wordt het evenement uitgesteld, dan blijven je tickets gewoon geldig voor de latere datum. We houden je via onze site op de hoogte van de nieuwe datum, waarop we jou dan verwachten met je ‘oude’ ticket. Kun je die dag niet komen, dan mag je ook een terugbetaling vragen. Daarvoor kan je terecht bij de verkoper van je ticket. Is het evenement afgelast en komt er dus geen nieuwe datum, dan krijg je sowieso je geld terug. Ook daarvoor kan je terecht bij de verkoper van je ticket.

Kan ik mijn ticket inwisselen bij wijzigingen in het voorprogramma van een concert?

Afgelastingen en/of wijzigingen in het voorprogramma (support acts) van een concert geven geenszins aanleiding tot terugbetaling of omwisseling van de tickets.

Wat moet ik doen als ik mijn ticket verloren heb of als het gestolen is?

Ben je je ticket kwijtgeraakt, wend je dan zo snel mogelijk tot de ticketverkoper. Zij bekijken wat ze voor je kunnen doen.

Wordt mijn ticket terugbetaald als ik het niet gebruik?

Ongebruikte tickets worden niet terugbetaald.

Wanneer is een ticket ongeldig?

Je toegangsbiljet is uitsluitend geldig op de dag en het uur en voor de vertoning die op de voorzijde van het ticket vermeld staat.
Het ticket is niet geldig zonder de genummerde strook en/of als het onleesbaar is .

Koop geen tickets op straat of op veilingsites of tweedehandsticketsites, want er is een grote kans dat deze vervalst zijn. Als dit het geval is, wordt je de toegang tot Vorst Nationaal geweigerd.

Mag ik mijn ticket doorverkopen?

Het is verboden de tickets door te verkopen of deze om commerciële redenen op enigerlei wijze aan derden te verstrekken.

Mag ik het logo of de naam van het evenement gebruiken?

Behoudens schriftelijke toestemming van de organisator is elk commercieel gebruik van de naam of het logo van het evenement of de artiest strikt verboden.

Hoe kan ik een VIP-arrangement reserveren?

Ga op de website via de kalender naar het evenement van je keuze. Nadat je dit evenement hebt aangeklikt, zie je aan de rechterkant van de webpagina de mogelijkheid om VIP-arrangementen te kopen.

Als ik een VIP-arrangement boek, kan ik dan ook de artiest ontmoeten?

Jammer genoeg niet. We verhuren onze zaal en alles wat daarbij hoort aan een organisator, en hij is degene die in contact staat met de artiest. Zelf kunnen we er alleen maar voor zorgen dat je op de meeste exclusieve manier van het evenement kunt genieten, inclusief diverse VIP-voordelen.

Waar bevinden zich de VIP-parking en de VIP-ingang?

Als je VIP-tickets besteld hebt, dan heb je ook recht op een parkeerplaats. De VIP-parking bevindt zich achter het gebouw, Globelaan 36 in Vorst. Als je naar ons gebouw kijkt, bevindt de VIP-ingang zich rechts (via de bovengrondse Colruyt-parking) naast de hoofdingang van Vorst Nationaal. In uitzonderlijke gevallen kan een bijkomende parking voorzien worden. Je vindt altijd de juiste parking vermeld op je ticket.

Kan ik naar Vorst Nationaal met het openbaar vervoer?

Vorst Nationaal is heel makkelijk te bereiken met het openbaar vervoer. Je kan met de trein naar Brussel-Zuid. Vandaar kan je de bus of tram nemen tot aan Vorst Nationaal. Er zijn ook treinen tot aan Vorst-Oost. Daarna is het nog maar een kleine 10 minuten stappen tot aan Vorst Nationaal. Aan de ingang van Vorst Nationaal stoppen verschillende bussen. Ook de tramhalte is vlakbij. De trams brengen je na afloop naar het treinstation of meteen naar je bestemming. Ga voor meer info naar de rubriek Mobiliteit.

Kan ik makkelijk parkeren in de buurt van Vorst Nationaal?

Maak gebruik van Park+Ride en je Event Pass! Kom je met de auto, parkeer dan op de Stalle Parking aan afrit 18 Drogenbos van de Brusselse Ring en neem daar het openbaar vervoer bij de halte Keyenbempt (GO-verkoopautomaat aanwezig) en neem de tram 82 (richting Berchem Station) of de tram 32 (richting Noord Station) tot aan de halte Zaman. Vorst Nationaal laat extra trams inzetten afhankelijk van het verwachte bezoekersaantal.

Bij evenementen waarbij Vorst Nationaal in zijn volle capaciteit wordt benut, raden we aan om te parkeren op de Parking Audi en te voet naar de zaal te komen. De Audi parkeertoren bevindt zich op de hoek van de Brits Tweedelegerlaan en de Abdisssenstraat in Vorst. Vanhieruit is het slechts een 10-tal minuten wandelen tot aan de zaal.

Bij concerten die een jonger publiek aantrekken voorziet Vorst Nationaal een K+R-zone waar jongeren veilig en efficiënt gedropt kunnen worden en na het concert weer opgehaald. De drop off-zone bevindt zich in de Globelaan ter hoogte van de huisnummers 72-76 in 1190 Vorst, de pick up-zone ligt daar vlakbij op de parking van Carrefour in de Gatti de Gamondstraat 60 in 1180 Ukkel en is een halfuur voor het einde van het concert beschikbaar. Bezoekers stappen op 5 minuten langs de door de politie bewaakte Globelaan naar de zaal en op 6 minuten terug naar de parking van Carrefour.

Ga voor meer info naar de rubriek Mobiliteit

Vlakbij Vorst Nationaal, in de Victor Rousseaulaan, beschikken we over 4 gereserveerde parkeerplaatsen voor andersvaliden.

Heb je een VIP-arrangement geboekt, dan reserveren wij zelf een parkeerplaats voor jou vlak bij de ingang.

Kan ik na het evenement een taxi bellen?

Natuurlijk kan dat, al zal het meestal niet nodig zijn. Er is een halte van Collecto taxidienst vlak voor de zaal. Na elk evenement staan er een aantal taxi’s klaar aan de uitgang van de zaal. Wil je er toch zelf een bellen, breng dan wel je gsm mee, want er is geen telefoon hiervoor beschikbaar in onze zaal.

Wanneer openen jullie de deuren voor een evenement?

Doorgaans openen we de deuren ongeveer anderhalf uur voor aanvang van het evenement. Zo heb je alle tijd om rustig nog wat te drinken of om alvast je plaats te zoeken. Wil je vroeger komen, dan kan dat natuurlijk ook: op het voorplein aan de toegangshal staan altijd kraampjes met eten en drank, waar je alvast de sfeer kan opsnuiven. Ons voorplein aan de toegangshal is vrij toegankelijk. Kamperen is er niet toegelaten.

Is de zaal toegankelijk voor personen met een mobiele beperking?

Natuurlijk! Een speciale ingang is voorzien voor mensen met een mobiele beperking. Deze ingang bevindt zich aan de linkerkant van de hoofdingang. Een paar minuten voordat de deuren worden geopend zullen de vrijwilligers van vzw Humanity Help Team de persoon met een mobiele beperking begeleiden naar de zaal, waar de bezoeker in alle rust plaats kan nemen met zijn gezelschap. Daarnaast zijn er parkeerplaatsen gereserveerd voor gehandicapten net naast Vorst Nationaal ter hoogte van de Victor Rousseaulaan.

Kan ik met mijn bankkaart geld afhalen in Vorst Nationaal?

Dat kan. Er is een bankautomaat aanwezig aan de buitenzijde van Vorst Nationaal, net naast de toegangshal.

Is er een vestiaire?

Die is er inderdaad. Je kunt er met een gerust hart je jas, helm of andere voorwerpen achterlaten en na het evenement weer ophalen.

Mag ik drank en eten meenemen naar de zaal?

Je mag geen eten en dranken meenemen naar de zaal. Dit hoort echter geen probleem te zijn, want zowel in de zaal, als juist voor de zaal staan verschillende standjes waar je allerlei eten en drank kan kopen. Gelieve respect te tonen voor de buurt en geen zwerfvuil in en rond Vorst Nationaal achter te laten.

Welke voorwerpen mogen niet mee naar binnen?

Het is verboden om Vorst Nationaal te betreden met eten, drank, geluidsopnametoestellen, film- en fotocamera’s, vuurwerk en voorwerpen die een gevaar voor de veiligheid kunnen opleveren. Misbruik wordt strafrechtelijk vervolgd. Bij het betreden van de zaal stem je toe met eventuele aftasting.

Mag ik roken tijdens het evenement?

Er is een strikt rookverbod in de zaal, maar je kan met je ticket wel buitengaan om te roken. Het is wel zeer belangrijk dat je je ticket goed bijhoudt, want anders mag je niet meer terug naar binnen. Gelieve de omgeving te respecteren en geen sigarettenpeuken op de grond achter te laten. Wie toch rookt in de zaal kan een boete krijgen tot 250 euro.

Mag ik tijdens het evenement filmen of foto’s nemen?

Alleen wegwerpcamera’s zonder flits en gsm’s uitgerust met een fotofunctie worden toegestaan. Er mag tijdens evenementen niet worden gefotografeerd of gefilmd noch mogen geluidsopnames worden gemaakt, tenzij anders bepaald door de organisator. Of tenzij je natuurlijk van de pers bent en in het bezit bent van een geldige persaccreditatie.

Kan ik gefilmd worden tijdens een evenement?

Soms wordt een evenement gefilmd. Als toeschouwer moet je er dus rekening mee houden dat de kans bestaat dat je in beeld wordt gebracht.

Mag ik tijdens het evenement de zaal verlaten?

Je mag op alle momenten de zaal verlaten om iets te gaan halen om te eten of te drinken. Met je ticket kan je naar buiten gaan om te roken. Het is wel zeer belangrijk je ticket goed bij te houden, want anders mag je niet meer terug naar binnen.

Is er een medische dienst in Vorst Nationaal?

Jazeker! Bij elk evenement is er een medische ploeg aanwezig in het gebouw. Aarzel zeker niet om hulp te vragen indien nodig. De vrijwilligers van vzw Humanity Help Team staan altijd paraat om de bezoeker zo goed mogelijk bij te staan. De vzw wil zijn team van vrijwilligers graag uitbreiden. Wil je hierover meer informatie, vooral als je in het bezit bent van een EHBO-diploma of een (para)medisch diploma, bezoek dan gerust deze webpagina www.humanityhelpteam.be of stuur een e-mail naar humanityhelpteam@gmail.com.

Is er een oppasdienst voor kinderen aanwezig?

Nee, die is er niet. Toch maar even een babysit vragen dan?

Ik ben iets kwijtgeraakt tijdens het evenement. Bij wie kan ik terecht om dat te melden?

Bij elk evenement is een mobiele eenheid van de politiezone Brussel-Zuid aanwezig. Bij hen kan je meteen terecht om melding te maken van verloren voorwerpen. Merk je pas achteraf dat je iets kwijt bent, dan kan je altijd even navragen via info@vorstnationaal.be.

Kan ik een studentenjob doen in Vorst Nationaal?

Tijdens het zomerfestivalseizoen worden er weinig evenementen georganiseerd in Vorst Nationaal. Daarom hebben we niet meteen vacatures voor studenten tijdens de zomer. Tijdens de rest van het jaar zijn we wel altijd op zoek naar stewards en hostesses. Mail je motivatie met foto naar info@vorstnationaal.be. Kom je in aanmerking, dan nodigen we je zo snel mogelijk uit voor een kennismaking.

Waar kan ik terecht met verdere vragen?

Je kan de administratieve dienst van Vorst Nationaal elke werkdag bereiken van 10.00 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 17.00 uur op het nummer +32 3 400 69 70. Op dit nummer kan je GEEN tickets bestellen. Je kan ook mailen naar info@vorstnationaal.be.