Afficher ce site en français | View this website in English

Corona-updates

Wat is de status van het evenement waarvoor ik tickets heb gekocht?
Naar aanleiding van de door de Belgische regering genomen maatregelen om het coronavirus (COVID-19) in te dijken, kunnen veel evenementen niet plaatsvinden op de voorziene datum. Raadpleeg op de website van Tele Ticket Service de lijst met evenementen die getroffen zijn door de coronacrisis. Dit overzicht krijgt herhaaldelijk een update. Komt het evenement waarvoor je tickets kocht niet in de lijst voor, dan betekent dit dat de organisator nog geen concrete informatie over de status ervan heeft verschaft.

Ik heb tickets voor een evenement dat werd verplaatst. Wat nu?
Als een evenement wordt verplaatst naar een nieuwe datum, dan worden alle ticketkopers hiervan via e-mail op de hoogte gebracht. Tickets blijven zonder tegenbericht geldig voor de nieuwe datum. Kan je niet aanwezig zijn, dan vind je in de mail een link naar het terugbetalingsformulier.

Ik heb tickets voor een evenement dat werd verplaatst naar een nog te bepalen datum. Wat nu?
Als een evenement wordt verplaatst en de nieuwe datum is nog niet bekend, dan vragen we jou om je tickets hoe dan ook te bewaren. Zodra de nieuwe datum bekend is, krijg je een hierover een nieuwe e-mail.

Ik heb tickets voor een evenement dat werd geannuleerd. Wat nu?
Als een evenement wordt geannuleerd, dan krijg je als ticketkoper via e-mail de nodige informatie voor terugbetaling.

Algemene info

Wat is het adres van Vorst Nationaal?
Victor Rousseaulaan 208, 1190 Vorst (GPS-coördinaten 50.81019, 4.32529).

Wat is het verschil tussen Vorst Box, Vorst Club en Vorst Nationaal?
Vorst Nationaal heeft een capaciteit van 8.000 personen. Bij sommige evenementen wordt de zaal verkleind tot een Vorst Club, voor een nog intiemere sfeer. Dan is er plaats voor ongeveer 3.800 – 4.500 toeschouwers. Dezelfde zaal dus, maar in een andere opstelling. De Vorst Box is de kleinste en meest intieme setting, bedoeld voor kleine concerten. Hou er rekening mee dat bij deze opstelling zitplaatsen niet gegarandeerd kunnen worden, gezien het vaak gaat over ongenummerde plaatsen op het middenplein.

Moet een minderjarige begeleid worden?
Minderjarigen mogen zonder de begeleiding van een volwassene de zaal betreden. Er is zelfs een Kiss+Ride-zone voorzien om de jongeren veilig af te zetten. Wel is het zo dat Vorst Nationaal in geen enkel geval verantwoordelijk gesteld kan worden voor deze minderjarigen.

Mogen kinderen gratis binnen?
Neen, iedere persoon heeft een ticket nodig om binnen te geraken. Afhankelijk van het concert of de aard van de show zijn er soms speciale prijzen voor kinderen, neem dus altijd even contact op met Tele Ticket Service.

Ik ben iets kwijtgeraakt tijdens het evenement. Bij wie kan ik terecht om dat te melden?
Bij elk evenement is een mobiele eenheid van de politiezone Brussel-Zuid aanwezig. Bij hen kan je meteen terecht om melding te maken van verloren voorwerpen. Merk je pas achteraf dat je iets kwijt bent, dan kan je altijd even navragen via info@vorstnationaal.be.

Kan ik een studentenjob doen in Vorst Nationaal?
Niet tijdens het zomerfestivalseizoen, want dan worden er weinig evenementen georganiseerd. Tijdens de rest van het jaar zijn we wel altijd op zoek naar stewards en hostesses. Mail je motivatie naar info@vorstnationaal.be. Kom je in aanmerking, dan nodigen we je zo snel mogelijk uit voor een kennismaking.

Ben je lid van een vzw, dan kan je ook met je vereniging komen tappen op concerten om wat centjes bij te verdienen. Om te weten hoe dit verloopt en of je in aanmerking komt stuur je best een mail naar sebastien.raemdonck@sportpaleisgroup.be.

Tickets & reserveringen

Wanneer start de ticketverkoop van een evenement?
Het tijdstip van de start van de ticketverkoop van een bepaald evenement wordt kenbaar gemaakt via deze website, onze sociale media en andere mediakanalen. Je kan ook intekenen op onze nieuwsbrief voor informatie over de komende evenementen.

Hoe kan ik tickets kopen?
De ticketverkoop van al onze evenementen verloopt via Tele Ticket Service www.teleticketservice.com.

Om online te reserveren, ga je bij het evenement van je keuze naar de ticketbutton van het evenement op de website van Tele Ticket Service. Je vindt de ticketlink ook als button bij het evenement op de website van de zaal. Nog geen ticketknop zichtbaar? Dan is het nog even wachten op de start van de verkoop. Dat tijdstip staat vermeld bij het evenement.

Is een evenement niet uitverkocht, dan kan je ook voor aanvang een ticket kopen in Vorst Nationaal. Links van de hoofdingang is er een loket waar je tickets kan kopen. Dit loket opent ongeveer 1,5 uur voor het begin van het evenement. Koop geen tickets op straat of via alternatieve websites (viagogo, ticketswap). Je zal te veel betalen en de kans is groot dat de tickets vervalst zijn en dat je de toegang wordt geweigerd.

Info over wel of geen kassaverkoop vlak voor aanvang van het evenement vind je bij de Timing die enkele dagen voor het evenement op de website wordt gepubliceerd. Let op: voor tickets die je aan de kassa koopt, wordt een extra servicekost van 2 euro per ticket aangerekend.

Ik ben een bezoeker met een beperkte mobiliteit, hoe kan ik tickets kopen?
In de zaal zijn speciale plaatsen gereserveerd voor rolstoelgebruikers en hun begeleiders. Deze plaatsen zijn niet online te koop. Neem als bezoeker met een beperkte mobiliteit contact op met Tele Ticket Service op het nummer 03 400 00 34 (vanuit het buitenland +32 34 0000 34) of via een mail naar service@teleticketservice.com en meld hierbij duidelijk dat je een plaats wil reserveren in de zone voor mensen met een beperkte mobiliteit.

Kan ik mijn zitplaatsen zelf kiezen?
Je kan bij online reserveren je zitplaatsen niet zelf kiezen. De plaatsen worden automatisch toegewezen volgens het principe van de “gelijke verdeling”. De zaal wordt gelijkmatig gevuld, dus niet blok per blok.

Als het ticketingsysteem geen plaatsen meer samen (naast elkaar) kan toewijzen, dan worden afzonderlijke plaatsen aangeboden. Dit wordt altijd duidelijk vermeld in een rood kader bovenaan op de pagina. In dat geval zijn ook via het callcenter geen plaatsen samen meer verkrijgbaar.

Wil je graag specifieke plaatsen reserveren, heb je een uitgesproken voorkeur of wil je nagaan wat de mogelijkheden zijn, neem dan contact op met het Customer Experience Center van Tele Ticket Service.

Zijn er beperkingen op het aantal tickets per aankoop?
In de meeste gevallen is er een limiet van 10 plaatsen. Dit kan variëren van evenement tot evenement. Voor een groter aantal tickets, neem je best contact op met het Customer Experience Center van Tele Ticket Service.

Hoe reserveer ik voor een grote groep?
Wil je met je vereniging of groepering een voorstelling bijwonen? Dat kan! Bij heel wat evenementen krijgen groepen bovendien mooie kortingen of voordelen aangeboden. Stuur voor meer informatie een e-mail naar groepen@sportpaleisgroup.be.

Wanneer ontvang ik mijn tickets?
Zodra de plaatsen zijn geboekt, ontvang je via e-mail of gewone post een reserveringsbevestiging en een betaaluitnodiging (tenzij je koos voor betaling met bancontact, creditcard of i-Deal, in dat geval word je onmiddellijk doorverwezen naar de betaalsite Ingenico). Je reservering is pas definitief na betaling. De tickets worden na de betaling per post of per mail doorgestuurd. Bij sommige evenementen is er een uitgestelde ticketverzending en worden de tickets pas een viertal weken voor het evenement bezorgd.

Wat als ik mijn tickets niet heb ontvangen, ze verloren zijn geraakt of gestolen?
Houd er rekening mee dat er bij sommige evenementen een uitgestelde ticketverzending is. In dat geval worden de tickets pas een viertal weken voor het evenement bezorgd. Heb je jouw tickets 1 week voor het evenement nog altijd niet ontvangen, neem dan contact op met het Customer Experience Center van Tele Ticket Service.

Bestelde je online met de gegevens van een (ondertussen) afgesloten e-mailaccount of voerde je bij het registreren een fout e-mailadres in, dan is het evident dat de e-tickets niet afgeleverd kunnen worden. Je kan proberen het e-mailadres aan te passen via jouw account op de website van Tele Ticket Service. Als dat niet lukt, dan blijft je betaalde reservering uiteraard behouden en kan je de tickets aan de kassa ophalen op vertoon van je identiteitskaart. Zorg ook dat je het reserveringsnummer bij de hand hebt.

Tickets die met de post verzonden werden, kunnen bij verlies of diefstal vervangen worden. Dit gebeurt aan de kassa op de dag zelf van het evenement. Duplicaattickets worden slechts éénmaal opnieuw gedrukt. De tickets worden alleen overhandigd aan de originele besteller op vertoon van zijn of haar identiteitskaart.

Laat je verloren of gestolen tickets ongeldig maken door contact op te nemen met het Tele Ticket Service een week voor het evenement. Zo kunnen derden je tickets niet gebruiken.

Wat is het verschil tussen ongenummerde (General Admission) en genummerde plaatsen?
Afhankelijk van het evenement zijn er verschillende tickets beschikbaar. Bij sommige evenementen zijn er alleen ongenummerde plaatsen. Dat betekent dat er geen vaste plaats voor je gereserveerd wordt, je kan dus kiezen tussen het middenplein of de zitplaatsen in de tribune of het balkon. Het principe ‘first come, first served’ geldt hier. Snel wezen is dus de boodschap. Bij andere evenementen zijn er dan weer verschillende categorieën. In dat geval is je plaats wel gereserveerd.

Waar zijn mijn plaatsen in de zaal?
Om te weten welke plaats je kan reserveren of waar je precies zit, kan je het zaalplan raadplegen. Klik hier voor het zaalplan van Vorst Nationaal. Opgelet: het zaalplan geeft enkel en alleen de kleurzones weer waarin de plaatsen gesitueerd zijn. Dit plan heeft niets te maken met de verschillende prijscategorieën die bij een evenement van toepassing zijn. In Vorst Nationaal zijn verschillende zaalopstellingen mogelijk. Elke organisator beslist zelf aan welke plaatsen hij welke prijs toekent.

Wat doe ik met mijn ticket als het evenement wordt uitgesteld of geannuleerd?
Wordt het evenement uitgesteld, dan blijven je tickets gewoon geldig voor de latere datum. We houden je via onze site en via mail op de hoogte van de nieuwe datum waarop we jou dan verwachten met je ‘oude’ ticket. Kun je die dag niet komen, dan mag je een terugbetaling vragen. Daarvoor kan je terecht bij de verkoper van je ticket. Is het evenement afgelast en komt er dus geen nieuwe datum, dan krijg je sowieso je geld terug. Ook daarvoor kan je terecht bij de verkoper van je ticket.

Kan ik mijn ticket inwisselen bij wijzigingen in het voorprogramma van een concert?
Afgelastingen en/of wijzigingen in het voorprogramma (support acts) van een concert geven geenszins aanleiding tot terugbetaling of omwisseling van de tickets.

Wordt mijn ticket terugbetaald als ik het niet gebruik?
Ongebruikte tickets worden niet terugbetaald.

Wanneer is een ticket ongeldig?
Je toegangskaart is uitsluitend geldig op de dag en het uur en voor de vertoning die op de voorzijde van het ticket vermeld staan. Het ticket is niet geldig zonder de barcode en/of als het onleesbaar is.

Koop geen tickets op straat of op veilingsites of tweedehandsticketsites, want er is een grote kans dat deze vervalst zijn. Via de barcode op het ticket zijn valse of illegaal doorverkochte tickets makkelijk herkenbaar aan de ingang van de zaal.

Mag ik mijn ticket doorverkopen?
Het is verboden de tickets door te verkopen of deze om commerciële redenen op eender welke wijze aan derden te verstrekken.

MEER TICKETING FAQ
Voor andere veel voorkomende vragen betreffende de tickets: klik hier.

VIP Experience

Hoe kan ik een VIP Experience reserveren?
Ga op de website via de kalender naar het evenement van je keuze. Nadat je dit evenement hebt aangeklikt, zie je de mogelijkheid om via een button een VIP Experience te kopen.

Een compleet overzicht van alle evenementen met VIP Experience-aanbod vind je in onze VIP-rubriek.

Kan ik als rolstoelgebruiker terecht in de VIP-ruimte?
Als rolstoelgebruiker kan je gebruikmaken van de lift om het VIP Village te bereiken. Je volgt het evenement vanaf voorbehouden plaatsen in de zaal. Heb je je rolstoel niet permanent nodig, dan kan je een beroep doen op de vrijwillige medewerkers van vzw Humanity Help Team om je zitplaats op te zoeken. Breng ons tijdig op de hoogte, zodat we de nodige voorbereidingen kunnen treffen. Wil je als rolstoelgebruiker een VIP-arrangement reserveren, neem dan zeker contact op met het VIP-departement via vip@sportpaleisgroup.be voor je je VIP-bestelling plaatst.

Als ik een VIP Experience boek, kan ik dan ook de artiest ontmoeten?
Jammer genoeg niet. We verhuren onze zaal en alles wat daarbij hoort aan een organisator, en hij is degene die in contact staat met de artiest. Zelf kunnen we er alleen maar voor zorgen dat je op de meeste exclusieve manier van het evenement kunt genieten, inclusief diverse VIP-voordelen.

Waar bevinden zich de VIP-parkeerplaatsen en de VIP-ingang?
Als je VIP-tickets besteld hebt, dan heb je ook recht op een parkeerplaats. De VIP-parkeerplaatsen bevinden zich achter het gebouw, Globelaan 36 in Vorst. Als je naar ons gebouw kijkt, bevindt de VIP-ingang zich rechts (via de bovengrondse Colruyt-parking) naast de hoofdingang van Vorst Nationaal. In uitzonderlijke gevallen kan een bijkomende parkeerruimte voorzien worden. Je vindt altijd de juiste parkeerplaats vermeld op je ticket.

Mobiliteit

Kan ik naar Vorst Nationaal met het openbaar vervoer?
Vorst Nationaal is heel makkelijk te bereiken met het openbaar vervoer. Je kan met de trein naar Brussel-Zuid. Vandaaruit kan je gebruikmaken van de Event Pass code op je ticket om de bus of tram te nemen tot aan Vorst Nationaal. De treinverbinding Antwerpen Centraal-Nijvel stopt eveneens aan Vorst-Oost. Daarna is het nog maar een kleine 4 minuten stappen tot aan Vorst Nationaal.

In samenwerking met de NMBS creëerde Vorst Nationaal het voordelige Bravo! Ticket. Hiermee reis je voor de helft van de prijs met de trein naar en van Vorst Nationaal. Dit treinticket kan vanaf 31 dagen vóór het evenement online worden gekocht via de website nmbs.be/bravo!. Om de korting van 50% op je treinticket naar en van Vorst Nationaal te krijgen, moet je bij de aankoop van je treinticket de unieke NMBS-code ingeven die op je toegangsticket vermeld staat. Je Bravo! Ticket is geldig tussen elk Belgisch vertrekstation en het station Vorst-Oost of Brussel-Zuid op de dag van het evenement. De terugreis met het Bravo! Ticket kan je ook op de dag na de heenreis aanvatten.

Aan de ingang van Vorst Nationaal stoppen verschillende bussen (54). Ook de tramhalte (82) is vlakbij. De trams brengen je na afloop naar het treinstation of meteen naar je bestemming. Bus- en tramlijnen worden versterkt voor én na het evenement. Ga voor meer info naar de rubriek Mobiliteit.

Wat is een Event Pass?
Een Event Pass Code kan je inwisselen voor een heen- en terugrit op het net van de MIVB. Deze code van negen cijfers staat vermeld op je ticket en kan maximaal 72 uur op voorhand worden ingewisseld aan een GO-machine, voorzien in de meeste grote MIVB-stations. Opgelet: je toegangsticket voor het evenement is geen geldig vervoerbewijs. Voor meer info over de Event Pass kan je hier terecht.

Kan ik makkelijk parkeren in de buurt van Vorst Nationaal?
Vermijd parkeren in de buurt! Sinds 1 januari 2020 geldt er een ‘evenementzone’ in de wijken rond Vorst Nationaal. Deze zone is ingevoerd om de druk van het autoverkeer en de parkeerproblemen van de buurtbewoners te verminderen. Bezoekers van Vorst Nationaal betalen in deze zone 5 euro per uur (betalen kan via sms) vanaf 19.30 uur tot middernacht op showdagen. De zone is gesitueerd in de straten rond Vorst Nationaal en is herkenbaar aan de parkeermeters. Het hele grondgebied van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest (m.a.w. alle 19 gemeenten) valt onder de lage-emissiezone (LEZ). De Ring (R0) valt niet onder de LEZ, net als enkele toegangswegen tot transitparkings, waaronder de Parking Stalle, vanwaar je gebruik kan maken van het openbaar vervoer om naar de zaal te komen. Ga naar de meer uitvoerige info.

Maak gebruik van Park+Ride en je Event Pass! Kom je met de auto, parkeer dan op de Stalle Parking aan afrit 18 Drogenbos van de Brusselse Ring en neem daar het openbaar vervoer bij de halte Keyenbempt (GO-verkoopautomaat aanwezig) en neem de tram 82 (richting Berchem Station) of de tram 32 (richting Noord Station) tot aan de halte Zaman – Vorst Nationaal. Vorst Nationaal laat extra trams inzetten afhankelijk van het verwachte bezoekersaantal.

We raden je aan om te parkeren op de Parking Audi en te voet naar de zaal te komen. De Audi-parkeertoren bevindt zich op de hoek van de Brits Tweedelegerlaan en de Abdisssenstraat in Vorst. Vanhieruit is het slechts een 8-tal minuten wandelen tot aan de zaal. Opgelet! Deze parking is niet altijd beschikbaar. Controleer enkele dagen vóór het evenement via de knop TIMING of deze parking al dan niet beschikbaar is!

Bij concerten die een jonger publiek aantrekken voorziet Vorst Nationaal een Kiss+Ride-zone waar jongeren veilig en efficiënt gedropt kunnen worden en na het concert weer opgehaald. De drop off-zone bevindt zich in de Globelaan ter hoogte van de huisnummers 72-76 in 1190 Vorst. De persoon die brengt kan de auto vervolgens veilig parkeren in de Audi-parkeertoren op de hoek van de Tweede Britse Legerlaan en de Abdissenstraat in Vorst. Deze parking is open vanaf 17.00 uur. Een parkeerticket kost 5 euro. Tegen het einde van het concert (zie timing bij het evenement zelf) kan de persoon die bracht de bezoekers terug opwachten op de esplanade voor de zaal om samen naar de parkeertoren Audi terug te keren.

Heb je een VIP Experience gekocht, dan wordt een parkeerplaats voor je gereserveerd.

Voor bezoekers met een beperkte mobiliteit zijn er 8 parkeerplaatsen juist naast de zaal, op de Victor Rousseaulaan.

Ga voor meer info naar de rubriek Mobiliteit.

Kan ik na het evenement een taxi bellen?
We bevelen je Collecto aan, een collectieve taxidienst die zeven dagen op zeven beschikbaar is tussen 23.00 en 06.00 uur in heel het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Collecto heeft momenteel 200 vertrekpunten. Eén hiervan is gesitueerd aan Vorst Nationaal. Na elk evenement staan er een aantal taxi’s klaar aan de uitgang van de zaal. Wil je ook met een taxi naar de zaal komen, dan kan je daarvoor terecht bij Taxi Verts op het nummer +32 2 349 49 49.

Verloop van je bezoek

Wanneer openen jullie de deuren voor een evenement?
Doorgaans openen we de deuren ongeveer anderhalf uur voor aanvang van het evenement. Zo heb je alle tijd om rustig nog wat te drinken en om alvast je plaats te zoeken. Raadpleeg enkele dagen vooraf bij Timing op de detailpagina van het evenement de exacte openingsuren van de kassa.

Wil je vroeger komen, dan kan dat natuurlijk ook: op het voorplein aan de toegangshal staan altijd kraampjes met eten en drank, waar je alvast de sfeer kan opsnuiven. Ons voorplein aan de toegangshal is vrij toegankelijk. Kamperen is er niet toegelaten.

Om het binnengaan in de zaal zelf vlot te laten verlopen en de controle te vereenvoudigen, dringen we erop aan dat iedere bezoeker zijn/haar eigen toegangskaart in de hand heeft. Hierdoor kan het scannen van je ticket vlot verlopen.

In het kader van de veiligheidsmaatregelen hanteert Sportpaleis Group een streng (hand)tassenbeleid in elk van zijn zalen! Tassen groter dan 21 cm x 30 cm x 10 cm (A4-formaat) zijn VERBODEN. Je kan dus ook niet met rugzakken en bagage binnen. Er worden strenge controles uitgevoerd. Kan je om medische redenen niet voldoen aan de gevraagde afmetingen, neem dan vooraf contact met ons op via info@vorstnationaal.be.

Zijn er lockers?
Vorst Nationaal zorgt voor vestiaire en/of lockers naargelang van het type evenement. Aan de vestiaire betaal je 2 euro per afgegeven kledingstuk. Je betaalt 5 euro per locker en ook 5 euro waarborg voor de sleutel (deze 5 euro krijg je bij het inleveren van de sleutel terug). Meerdere jassen, een helm of andere voorwerpen passen in een locker. TIP! Neem een foto van je sleutel/vestiairenummer. Lockers en/of vestiaire zijn beschikbaar vanaf het openen van de deuren tot de start van het evenement. 10 minuten voor het einde van de show openen de lockers en/of vestiaire opnieuw.

OPGELET: in Vorst Nationaal zijn tassen groter dan 21 cm x 30 cm x 10 cm (A4-formaat) VERBODEN.

Wat als ik de sleutel van mijn locker of mijn vestiairenummer verlies?
Bij verlies van je lockersleutel of vestiairenummer kunnen we jouw persoonlijke voorwerpen niet onmiddellijk meegeven. In dit geval zijn er 2 opties:

Kan ik iets eten en drinken in Vorst Nationaal?
Jazeker. Er zijn verschillende mogelijkheden om iets te eten, zowel binnen als buiten de zaal. Van frietjes en hamburgers tot pasta en wafels. De bars beschikken over een assortiment frisdrank, bier, wijn en cava. Eigen drank en eten worden niet toegelaten. Aan de bars en foodstands kan je cashless en zelfs contactloos betalen met je bankkaart, je smartphone of de Sportpaleis Group Cashless Card. Dit levert je tijdwinst en meer comfort op en zorgt ervoor dat je geen moment van het evenement hoeft te missen.

Hoe bereik ik mijn plaats in de zaal?
In de ontvangsthal vind je de kleurenbewegwijzering naar de plaatsen in de zaal (zie kleurenvermelding op je ticket). Er staan overal medewerkers om je naar je plaats te begeleiden. Naar het zaalplan.

Zitten we echt wel naast elkaar in de zaal?
In Vorst Nationaal zijn er tribuneblokken die bij elkaar aansluiten. Ze vormen één ‘fysiek’ stoelenblok dat evenwel uit twee afzonderlijk genummerde delen bestaat. Bijvoorbeeld: Vorst Nationaal blok 115/116: De nummering van de stoelen loopt van stoel 1 tot 8 in blok 115, en vervolgens weer van 8 naar 1 in blok 116. In het midden krijg je daardoor twee stoelen met eenzelfde stoelnummer 8. Zo is het dus mogelijk dat zitjes met een ander bloknummer zich toch naast elkaar bevinden.

blok 115 / blok 116
1– 2 – 3 – 4 – 5 – 6 – 7 – 8 – 8 – 7 – 6 – 5 – 4 – 3 – 2 – 1

Niet alle blokken bevatten evenwel evenveel stoelen, dus ook andere combinaties dan 8-8 zijn mogelijk waar twee blokken samenkomen.

Mag ik tijdens het evenement de zaal verlaten?
Je mag op alle momenten de zaal verlaten om iets te gaan halen om te eten of te drinken. Met je ticket kan je naar buiten gaan om te roken. Het is wel zeer belangrijk je ticket goed bij te houden, want anders mag je niet meer terug naar binnen.

Bezoekers met een beperkte mobiliteit

Is de zaal makkelijk toegankelijk voor personen met een beperkte mobiliteit?
Natuurlijk! Een speciale ingang is voorzien voor mensen met een beperkte mobiliteit. Deze ingang bevindt zich links van de hoofdingang. De vrijwilligers van vzw Humanity Help Team zullen de persoon met een beperkte mobiliteit begeleiden naar de zaal, waar de bezoeker in alle rust plaats kan nemen met zijn/haar begeleider. Op de openbare weg vlak naast de zaal zijn er parkeerplaatsen voor bezoekers met een beperkte mobiliteit voorzien ter hoogte van de Victor Rousseaulaan (links van het gebouw).

EHBO

Is er een medische dienst in Vorst Nationaal?
Jazeker! Bij elk evenement is er een medische ploeg aanwezig in het gebouw. Aarzel zeker niet om hulp te vragen indien nodig. De vrijwilligers van vzw Humanity Help Team staan altijd paraat om de bezoeker zo goed mogelijk bij te staan. De vzw wil zijn team van vrijwilligers graag uitbreiden. Wil je hierover meer informatie, vooral als je in het bezit bent van een EHBO-diploma of een (para)medisch diploma, bezoek dan gerust deze webpagina www.humanityhelpteam.be of stuur een e-mail naar humanityhelpteam@gmail.com.

Faciliteiten

Is er een bankautomaat in Vorst Nationaal?
Er is een bankautomaat aanwezig in de voorgevel van Vorst Nationaal, links van de hoofdingang.

Kan ik cashless betalen?
Aan elk verkooppunt in elk van de zalen van Sportpaleis Group kan je cashless en zelfs contactloos betalen met je bankkaart , je smartphone of de Sportpaleis Group Cashless Card. Aan alle bars en foodverkooppunten aanvaarden we Bancontact, Maestro, Visa, Mastercard, Google Pay en (in combinatie met BNP Paribas Fortis) ook Apple Pay. Op termijn zullen cashbetalingen in de zalen van Sportpaleis Group niet meer mogelijk zijn.

Biedt de zaal oordopjes aan?
In de zaal vind je oordopjesautomaten. De geluidsproductie tijdens een evenement valt uiteraard altijd binnen het bij wet bepaalde niveau. Ondervind je evenwel enige hinder, bescherm dan je gehoor zodat je nu en later in optimale omstandigheden van evenementen kunt blijven genieten. Je betaalt 2 euro per set aan de oordopjesautomaat, maar je kan je geld terugkrijgen wanneer je je oordopjes na afloop inlevert aan de onthaalbalie.

Is er een oppasdienst voor kinderen aanwezig?
Nee, die is er niet. Toch maar even een babysit vragen dan?

Zijn er overnachtingsmogelijkheden?
Er zijn geen overnachtingsmogelijkheden in Vorst Nationaal zelf. Met het openbaar vervoer of taxi raak je makkelijk tot aan één van de vele hotels in Brussel, ideaal om je bezoek te combineren met een uitje naar de hoofdstad!

Wat mag wel/Wat mag niet?

Mag ik zelf drank en eten meenemen naar de zaal?
Je mag geen eigen eten en drankjes meenemen naar Vorst Nationaal. Dit hoort echter geen probleem te zijn, want in de zaal zijn er verschillende standjes waar je allerlei eten en drank kan kopen. De in de zaal verkrijgbare drankjes en snacks mag je meenemen in de arena zelf, maar wij vragen wel om de plek proper te houden en aangenaam voor iedereen. Gelieve geen zwerfvuil in en rond de zaal achter te laten. Er zijn voldoende vuilnisbakken waarin je afval weg kan gooien.

Welke voorwerpen mogen niet mee naar binnen?
Het is verboden om Vorst Nationaal te betreden met eigen eten en drank, geluidsopnametoestellen, film- en fotocamera’s, vuurwerk, drones, wapens van alle aard en andere voorwerpen die een gevaar voor de veiligheid kunnen opleveren. Misbruik wordt strafrechtelijk vervolgd. Bij het betreden van de zaal stem je toe met eventuele aftasting.

Mag ik binnen met een rugzak of grote handtas?
In het kader van de veiligheidsmaatregelen hanteert Sportpaleis Group een streng (hand)tassenbeleid in elk van zijn zalen! Tassen groter dan 21 cm x 30 cm x 10 cm (A4-formaat) zijn VERBODEN. Je kan dus ook niet met rugzakken en bagage binnen. Er worden strenge controles uitgevoerd.

Mag ik roken tijdens het evenement?
Er is een strikt rookverbod in de zaal, maar je kan met je ticket wel buitengaan om te roken. Het is wel zeer belangrijk dat je je ticket goed bijhoudt, want anders mag je niet meer terug naar binnen. Gelieve de omgeving te respecteren en geen sigarettenpeuken op de grond achter te laten. Wie toch rookt in de zaal kan een boete krijgen tot 300 euro.

Mag ik tijdens het evenement filmen of foto’s nemen?
Er mag tijdens evenementen niet worden gefotografeerd of gefilmd noch mogen geluidsopnames worden gemaakt, tenzij anders bepaald door de organisator. Of tenzij je natuurlijk van de pers bent en in het bezit bent van een geldige persaccreditatie. In sommige gevallen mag er zelfs met de smartphone geen beeld of audiomateriaal worden opgenomen.

Kan ik gefilmd worden tijdens een evenement?
Soms wordt een evenement gefilmd. Als toeschouwer moet je er dus rekening mee houden dat de kans bestaat dat je in beeld wordt gebracht. Ben je daar absoluut tegen, dan kan je dit altijd voor het begin van het evenement komen melden aan het infopunt in de foyer.

Mag ik het logo of de naam van het evenement gebruiken?
Behoudens schriftelijke toestemming van de organisator is elk commercieel gebruik van de naam of het logo van het evenement of de artiest strikt verboden.

Veiligheid

Welke maatregelen worden er getroffen om de veiligheid te garanderen?
Veiligheidsagenten zorgen voor het fouilleren aan de ingang, patrouilleren in de zaal en grijpen in tijdens incidenten. Ook politie en legerdienst zijn aanwezig tijdens elk evenement om de veiligheid van de bezoekers te garanderen.

Meer FAQ

Waar kan ik terecht met verdere vragen?
Voor vragen betreffende de tickets, kan je contact opnemen met het Customer Experience Center van Tele Ticket Service. Of stuur een mail naar customer@teleticketservice.com.

Voor alle andere vragen betreffende je bezoek kan je mailen naar info@vorstnationaal.be. De administratieve dienst van Vorst Nationaal kan je elke werkdag bereiken van 09.00 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 17.00 uur op het nummer +32 3 400 69 70. Op dit nummer kan je GEEN tickets bestellen!